Chili - Reisverslag uit Valparaiso, Verenigde Staten van Bob Amstel - WaarBenJij.nu Chili - Reisverslag uit Valparaiso, Verenigde Staten van Bob Amstel - WaarBenJij.nu

Chili

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

19 Februari 2012 | Verenigde Staten, Valparaiso

Na vele havens te hebben aangedaan zijn wij nu ongeveer op de helft van dwestkust van Chili,de havenstad Valparaiso.Wat een geweldig land vol tegenstellingen,prachtige bouwwerken.en kerken,maar ook grote armoede.Hebben verschillende excursies gemaakt,super. Met corry gaat het steeds beter met lopen,verder nog steeds hoogzomer,zijn benieuwd hoe het op de Falklans ilands is.Ook het beste met Tineke haar voeten,en Miesook het allerbeste,luidjes,de gr van CenB

• 14 Februari 2012 - 05:00

Daphne:

Had niet verwacht dat Lima modern zou zijn. Leuk om te lezen! Goede reis!

• 14 Februari 2012 - 09:43

Marjon:

Mooi dat alles goed gaat daar.
    Hier ook prima alleen de weekenden
    drukte.
    Genieten jullie er maar goed van!
    Wij zijn vandaag de bovenboel aan het schilderen (niet bij jullie hoor!)
    groetjes van aart en marjon

• 14 Februari 2012 - 18:21

Annie:

Jullie hebben straks veel te vertellen.
    En zo te horen genieten jullie er ook van. Hopelijk gaat het beter met Corrie.
    De winter is weer weg. Op naar het voorjaar! Alles oke hier. Veel plezier
    verder. Groetjes, Hans en Annie

• 17 Februari 2012 - 19:31

Jennie Wolting:

Lieve mensen,
    Fijn te lezen, dat jullie zo genieten van de reis . Hier is alles oké. Wij hebben een mooie winterperiode achter de rug, schitterend weer, prachtig blauwe luchten. Ik heb niet geschaatst, maar wel lekker geandeld in Belt Schtsloot op het ijs over de rietslootjs. Jentinus heeft wel gechaatst meerdere keren in Giethoorn en omgeving, ja lange afstandsritten.
    Met bridgen gaat het goed en minder goed, maar het is wel gezellig. Wij hebben een nieuwe voorzitter, afbelregelaars, penningmeester en een uitrekenmevrouw.
    Ik wens jullie nog veel reisplezier, groetjes Jennie

• 23 Februari 2012 - 12:52

Hanneke Steenbergen:

Wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben. Blijf er van genieten .
    Groetjes uit De WIJK

• 23 Februari 2012 - 18:44

Eric:

Jullie zitten nu op de helft dus geniet er nog maar dubbel en dwars van.
    Hier alles ok. Groetjes van de Molenmeester crew.

• 28 Februari 2012 - 08:36

Martin En Marina:

Vanmorgen was dit bij ons op het NOS journaal.....

Argentinië weigert Britse cruiseschepen
    De Argentijnse haven Ushuaia heeft maandag de toegang geweigerd aan twee Britse cruiseschepen, die daarvoor de Falklandeilanden hadden bezocht. ,,We zijn zeer bezorgd dat de Adonia en de Star Princess niet zijn toegelaten tot de haven'', aldus een woordvoerder van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken.
    ,,Er kan geen rechtvaardiging zijn voor de verstoring van vrije en legale handel'', zei hij verder. De Adonia van rederij P&O cruises en de Star Princess van rederij Princess Cruises zijn doorgevaren naar Chili, waar de schepen eigenlijk een dag later pas naartoe zouden gaan.

De spanningen tussen Argentinië en Groot-Brittannië zijn de afgelopen tijd opgelopen. Dat komt vooral door de Falklandeilanden, die in handen zijn van de Britten maar waar Argentinië nog recht op meent te hebben. Het is 30 jaar geleden dat de twee landen oorlog met elkaar voerden om de eilandengroep. Die ligt in het zuidelijke deel van de Atlantische Oceaan, circa 400 kilometer uit de kust van Argentinië.